Wie wij zijn.
Visie op pedagogiek.
Wat ons drijft.
Onze merken.

Een nieuw Wij zijn JONG met vertrouwde gezichten

23 januari 2025

Per 1 januari 2025 heeft Wij zijn JONG de organisatiestructuur veranderd. Daarmee zijn ook directiefuncties inhoudelijk aangepast. Met de nieuwe organisatiestructuur scheppen we de voorwaarden om onze bedrijfsstrategie duurzaam en effectief te realiseren. In die strategie staat het verrijken van de ontwikkeling van kinderen centraal, door het bieden van kwalitatief goede kinderopvang. Dit doen we elke dag met de merken; Korein, Skar, Kwink en Spelenderwijs. De merken Edux en KluppluZ verzelfstandigen binnen Wij zijn JONG. 

Focus met de kracht van samen. 

Het resultaat van de verandering is een organisatie die volledig is ingericht op de kerndienstverlening, kinderopvang, én op de samenwerkingen die daarvoor nodig zijn. Samen met een hernieuwde focus op ontwikkeling van medewerkers en van de markt maakt het Wij zijn JONG slagvaardiger en voorbereid op de toekomst. 

Zo kunnen wij gericht inzetten op dat wat nodig is om een waardevolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van kinderen. En kunnen wij inspelen op alle uitdagingen en kansen waar de kinderopvangsector voor staat; zoals de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt en de voorgenomen stelselwijziging. Dat doen we door verdere ontwikkeling van onze dienstverlening, passend bij wat de markt vraagt. En door gericht te investeren in kwaliteit, in goed werkgeverschap en in samenwerking met ketenpartners.  

Het eerste deel van 2025 staat in het teken van verdere tactische en operationele aansluiting bij de bedrijfsstrategie. De dagelijkse aandacht voor de ontwikkeling van kinderen gaat daarbij onveranderd door.  

Ontwikkeling van medewerkers, markt en organisatie.  

Tijdens de ontwikkeling van de nieuwe organisatiestructuur is goed gekeken naar wat er nodig is om slagvaardig en toekomstbestendig te kunnen zijn in een dynamische sector als de kinderopvang. Het resultaat is een aangescherpte focus op ontwikkeling van medewerkers, organisatie en markt. Onderwerpen die vanaf nu terug te zien zijn in de organisatiestructuur van Wij zijn JONG. Het directieteam is daarmee als volgt opgebouwd: 

  • Jaco Donselaar: Voorzitter Raad van Bestuur 
  • Heidi Roelofs: directeur Operatie 
  • Pascal Prins: directeur Financiën & Informatiemanagement 
  • Martijn Arts: directeur Business Development   
  • Het domein Medewerker & Organisatieontwikkeling wordt vanaf 1 maart aangestuurd door Anne van Kempen. Tot 1 maart wordt deze positie tijdelijk ingevuld door Manuela Spaninks. 

Integrale aansturing met focus op kinderopvang. 

Om als organisatie wendbaar te blijven wordt nog meer dan voorheen ingezet op integrale aansturing van de organisatie. Nadat in 2023 en 2024 leidinggevende functies binnen Wij zijn JONG al opnieuw zijn ingericht, nemen we vanaf 2025 dus afscheid van de divisiestructuur in merken. De kinderopvangmerken Korein, Kwink, Skar en Spelenderwijs blijven actief, maar staan voortaan onder aanvoering van één centraal directieteam met volledige focus op de kinderopvangmerken.  We zijn er trots op dat zowel de directie als de managementposities voor een groot deel konden worden ingevuld met vertrouwde gezichten binnen onze organisatie, aangevuld met passende expertise van buiten de organisatie. 

De merken Edux en KluppluZ gaan verzelfstandigen binnen Wij zijn JONG. Deze merken worden losgekoppeld van het centrale directieteam en krijgen een eigen managementteam, strategie en focus. Dat geeft ook deze merken de ruimte om verder te ontwikkelen. 

Goede ondersteuning door én voor leidinggevenden.  

Dankzij de nieuwe organisatiestructuur en de inrichting van leidinggevende functies krijgen leidinggevenden binnen Wij zijn JONG ruimte om zichtbaar, bereikbaar en benaderbaar te kunnen zijn. Voor de kinderen en hun ouders, voor pedagogisch professionals en voor (onderwijs)partners.  

Op de toekomst!  

Er staat de komende jaren veel te gebeuren in de kinderopvangsector. De nieuwe organisatiestructuur en de invulling van leidinggevende functies zorgen ervoor dat Wij zijn JONG ook in de toekomst een krachtige organisatie kan blijven. Met dienstverlening die past bij wat kinderen en ouders nodig hebben, waar medewerkers zich blijven ontwikkelen en hun werk goed en met plezier kunnen doen én waarin we samen met de vele samenwerkingspartners impact kunnen blijven maken op de ontwikkeling van kinderen.  

Terug